۱۳۹۴ شهریور ۲, دوشنبه

ايران: نسرين ستوده: به اسيدپاشي، مثله شدن و مرگ تهديد شده ام!

نسرين ستوده: به اسيدپاشي، مثله شدن و مرگ تهديد شده ام!
نسرين ستوده مي گويد, طي دو ماه گذشته مکررا پيامک هاي تهديد آميز دريافت مي کردم که در آن فرستنده با طرح خواسته هاي نامشخصي مي گفت اگر اين خواسته ها را اجابت نکنم به اسيدپاشي، مثله کردن و مرگم مي انجامد.
نسرين ستوده، وکيل و فعال حقوق بشر که به شعبه دوم بازپرسي دادسراي اوين احضار شده است به کمپين بين المللي حقوق بشر در ايران گفت: «عليرغم آنکه در قانون ذکر شده که بايد در برگه احضاريه اتهام و مدارک آن ذکر شود اما در احضاريه اي که به دست من رسيده از ذکر اتهام خودداري شده و فقط گفته شده براي توضيح اتهامات مندرج در پرونده بايد به شعبه دوم بازپرسي مستقر در دادسراي جنب زندان اوين مراجعه کنم.»
نسرين ستوده روز يکشنبه ۲۵ مرداد ماه ۱۳۹۴ احضاريه اي دريافت کرده که بر اساس آن بايد خود را تا روز شنبه ۳۱ مرداد ماه به شعبه دوم بازپرسي دادسراي اوين معرفي کند. در اين احضاريه توضيحي در مورد اتهامات او داده نشده و فقط به «اتهامات مندرج در پرونده» اشاره شده است.
خانم ستوده با اظهار اينکه آخرين مهلت مراجعه او روز شنبه ۳۱ مرداد ماه است به کمپين گفت: «به دليل جراحي که بر روي هر دو شست پايم انجام دادم قصد دارم از بازپرسي درخواست کنم که رسيدگي را به تعويق بياندازد، اما اگر با اين درخواست موافقت نشد من حتما روز شنبه حاضر خواهم شد.»
نسرين ستوده در پاسخ به اين سوال که آيا او در ماههاي اخير تهديد به بازداشت شده است به کمپين گفت: «از شروع تحصن در مقابل دفتر کانون وکلا بارها مورد تهديد قرار گرفتم. حتي يک بار، موتور سواري من را تهديد به اعدام کرد. همين طور طي ماههاي تحصنم، سه بار ماموران اطلاعات من را به همراه همسرم بازداشت کردند. در همان روزها تلفني هم به من شد که فردي خودش را مامور اطلاعات معرفي کرد و خواست من از مصاحبه با رسانه هاي خارجي خودداري کنم.»
خانم ستوده در ادامه گفت: «اولا چون هويت اين فرد واقعا براي من مجهول بود و ثانيا چون در حيطه وظايف يک مامور اطلاعات نيست که مستقيما با شهروندان تماس بگيرد و از آنها بخواهد که چه عملي را انجام بدهند يا ندهند و ثالثا چون اين تقاضا اساسا غيرقانوني است و مصاحبه به موجب قانون منع نشده است، بنابراين من به ايشان گفتم به اين سه دليل از اجابت تقاضاي شما معذروم و ايشان در جواب گفت “پس از طريق مقامات قضايي اقدام خواهد شد.” اينکه اين تماس تلفني با احضاريه اي که دريافت کردم ارتباط دارد يا نه، نمي دانم.»
نسرين ستوده با اظهار اينکه تهديدهاي او تا روزهاي گذشته هم ادامه داشته است به کمپين گفت: «طي دو ماه گذشته مکررا پيامک هاي تهديد آميز دريافت مي کردم که در آن فرستنده با طرح خواسته هاي نامشخصي مي گفت اگر اين خواسته ها را اجابت نکنم به اسيدپاشي، مثله کردن و مرگم مي انجامد. اينها مشکلاتي بود که من اين مدت با آنها مواجه بودم.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر