۱۳۹۴ بهمن ۵, دوشنبه


«نه به آخوند روحاني» - محكوميت سفر رئيس حكومت ركورد دار اعدام به پاریس - فراخوان به تظاهرات در پاريس

فراخوان شخصیت های سیاسی و حقوق بشری اروپایی:‌
دیوید جونز عضو پارلمان انگلستان:

نام من دیوید جونز است و من عضو پارلمان انگلستان و عضو  کمیته پارلمانی بریتانیا برای ایران آزاد هستم. قرار است که حسن روحانی از پاریس دیدن كند و من امیدوارم که در این دیدار او با خشم میلیونها نفر در اروپا و بخصوص فرانسه در رابطه با فعالیت های رژیمش در تهران مواجه شود.
از زمان بقدرت رسیدن او حدودا ۲۰۰۰ ایرانی اعدام شده اند و این توهینی است به حقوق بشر و ما بعنوان دمکراتهای اروپائی نمی توانیم در اینرابطه سکوت كنيم. من امیدوارم که تظاهراتی که قرار است با آمدن وی به فرانسه انجام شود موفق شود که این موضوع را برای او و رژیمش مشخص کند که کارهای آنها توهینی است به ما و کشورهای غربی و او و رژیمش نمی توانند به سرکوب مردم ایران ادامه دهند.

ژان پير برار- نماينده پيشين پارلمان فرانسه

من فكر مي كنم كه استقبال از رئيس جمهور ملاها يك تحقير براي فرانسه يعني كشور حقوق بشر است. مردم فرانسه غالباً با مبارزات ضداستعماري و مبارزات خلقها براي آزاد كردن خودشان همبستگي نشان داده اند. فرانسه در بالاترين سطح نمايندة رژيم خونريز حاكم بر تهران را پذيرا مي شود و براي ما اين چيزي است كه مردم فرانسه را تحريك مي كند تا با مردم ايران در مبارزه اش براي آزادي بيشتر همبستگي نشان دهند. و اين عملي براي همبستگي با مردم ايران در مبارزه اش براي آزادي خواهد بود و همبستگي با تمامي قربانيان فاشيسم مذهبي در ايران.
روحاني همدست قاتليني است كه در سوريه و در عراق مي باشند. همة اينها نتيجة سياست مماشات قدرتهاي بزرگ است. مصالحه يي كه با توافقنامه اتمي با رژيم تهران صورت گرفت. اين موضوع آخوندها تشويق مي كند كه باز هم بيشتر و بيشتر در ديكتاتوري فرو روند. اين تشويقي براي نقض كنندگان حقوق بشر است. و اين تحقيري براي كل بشريت است. روحاني مطمئناً مدره نيست. بلكه يك قاتل است.

پيام تظاهرات عليه آمدن روحاني براي فرانسويها همان پيامي است كه زماني كه ديكتاتوري در اسپانيا حاكم بود و يا آپارتايد در آفريقاي جنوبي. وقتي نمايندة رژيم استبدادي به فرانسه مي آيد، افتخار مردم فرانسه اين است كه به خيابانها بيايند و به مستبد بگويند بيرون. جايي در كشور حقوق بشر براي شما وجود ندارد.

اسقف گايو:

من فكر مي كنم كه روحاني در فرانسه مورد استقبال قرار نمي گيرد. وقتي كه حقوق بشر را در ايران نقض مي كنند، نمي توانيم رئيس جمهورشان را به فرانسه بياوريم. من فكر مي كنم كه آمدن او موجب عكس العملها و موضعگيريهاي زيادي خواهد شد. تظاهراتي صورت خواهد گرفت. من فكر نمي كنم كه بتوان يك سياست آشكار با حكومتي داشت كه در آن حقوق بشر پايمال مي شود. به نفع هر كشوري است كه در اين مورد شفاف باشد و آن را با صداي بلند بگويد. اين پول نيست كه بايد برتري داشته باشد و يا قراردادهايي كه ما در مورد (فروش) سلاح مي بنديم، بلكه بايد حقوق بشر رعايت شود. و اين كه بگويند اين دو متفاوت هستند، به اشتباه انداختن مردم فرانسه است. من در ميان كساني خواهم بود كه روز 28 ژانويه هنگام آمدن (روحاني)  تظاهرات خواهند كرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر